Συνέντευξη με την μοναδική Περιστεριώτισσα έφηβη βουλευτή Ζαχαρούλα – Ρένια Κουτράκου μαθήτρια Γ Λυκείου του 7ου ΓΕΛ Περιστερίου - www.metinpena.gr
Πρωτοσέλιδα :
Home » , , » Συνέντευξη με την μοναδική Περιστεριώτισσα έφηβη βουλευτή Ζαχαρούλα – Ρένια Κουτράκου μαθήτρια Γ Λυκείου του 7ου ΓΕΛ Περιστερίου

Συνέντευξη με την μοναδική Περιστεριώτισσα έφηβη βουλευτή Ζαχαρούλα – Ρένια Κουτράκου μαθήτρια Γ Λυκείου του 7ου ΓΕΛ Περιστερίου

Written By Metinpena on Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2019 | 9/16/2019 08:41:00 π.μ.



Συνέντευξη με την μοναδική Περιστεριώτισσα έφηβη βουλευτή  Ζαχαρούλα – Ρένια Κουτράκου μαθήτρια  Γ Λυκείου του 7ου ΓΕΛ Περιστερίου.   

Ρένια  αρχικά να σας ευχαριστήσω για την παραχώρηση σε εμάς της  πρώτης συνέντευξης σου 

1. Πες μας λίγα λόγια για εσένα 


Ονομάζομαι Ζαχαρούλα Κουτράκου και είμαι μαθήτρια της τρίτης λυκείου. Κατάγομαι από την Μάνη, και μένω στο Περιστέρι.    Έχω πάθος με τις τέχνες, και ιδιαίτερη αδυναμία στην λογοτεχνία. Επίσης, με ενδιαφέρει πάρα πολύ η φυσική και η μηχανική, και φυσικά, είναι πολύ βασική για εμένα η απασχόληση με την πολιτική.

2.  Πως έγινε η επιλογή σου και πως ένιωσες όταν  έμαθες ότι επιλέχτηκες έφηβη βουλευτής ;


Το πρόγραμμα της Βουλής των Εφήβων επέλεξε κάποια σχολεία με βάση τις δραστηριότητες των πολιτιστικών, εθελοντικών και περιβαλλοντολογικών τους ομάδων.        Το σχολείο μας, επιλέχθηκε για την δημιουργία τού θεατρικού του έργου, την δημιουργία ταινίας και την εθελοντική του δραστηριότητα σχετικά με το Χαμόγελο του Παιδιού της περιοχής μας. 

Ο ενδεικτικός τρόπος επιλογής του έφηβου βουλευτή ήταν η κλήρωση. Η συντονίστρια μας, κ.Σγαντζούρη, αποφάσισε η εκλογή να γίνει μέσω ενός διαγωνισμού debate, στο οποίο συμμετείχαν όλοι οι ενδιαφερόμενοι. Τελικά, επιλέχθηκα εγώ.

Η χαρά μου ήταν απερίγραπτη. Πάντα ήθελα να ασχοληθώ με την πολιτική, και οι συμμαθητές μου το ήξεραν αυτό. Ο ενθουσιασμός τους όταν επιλέχθηκα ήταν αυτός που με έκανε να νιώσω πλήρης. Εκείνη την στιγμή σκέφτηκα, πως θέλω να τους αποδείξω πως άξιζα να είμαι η εκπρόσωπος τους, ήθελα να τους δικαιώσω και να είναι υπερήφανοι.  Ήταν για εμένα ένα όνειρο από το γυμνάσιο, και πιστεύω πως είμαι πολύ τυχερή για την ευκαιρία που μου δόθηκε.

3.  Ποια ήταν τα συναισθήματά σου όταν μπήκες στην Βουλή ;

Το πενθήμερο πρόγραμμα που ακολούθησα ως έφηβη βουλευτής ήταν συναρπαστικό. Όπως όμως είναι λογικό, η κατάσταση κορυφώθηκε, όταν το τελευταίο απόγευμα κληθήκαμε να παρουσιαστούμε στην Βουλή, στην Μεγάλη Ολομέλεια, και να εκθέσουμε τις ιδέες και τις θέσεις μας, τις οποίες είχαμε τόσο αναλύσει και προετοιμάσει τις προηγούμενες μέρες.

Θα είμαι ειλικρινής, το να φοράς επίσημα ρούχα, να μεταφέρεσαι στην Βουλή της χώρας σου, να μπαίνεις από την μπροστινή είσοδο και να κάθεσαι στα έδρανα ανάμεσα σε τόσο πολιτικά πρόσωπα, είναι όλα μέρος μιας φοβερής εμπειρίας.      

 Δεν συγκρίνεται όμως με το συναίσθημα που σου προκαλεί το ότι η φωνή σου επιτέλους ακούγεται, ούτε με την γοητεία της ευθύνης.                                                                               Από εκείνη την βραδιά, αυτά τα δυο πράγματα δεν θέλω να ξεχάσω.




4.   Περιέγραψε την δραστηριότητά σου όλες αυτές τις ημέρες σαν έφηβη βουλευτής και τι σου κέντρισε το ενδιαφέρον  ;

 Οι τριακόσιοι έφηβοι βουλευτές χωρίστηκαν σε έξι ομάδες με διαφορετικές θεματικές για να συντονίσουν την δραστηριότητα τους. Το θέμα της έκτης ομάδας, στην οποία άνηκα, ήταν οι Διαπροσωπικές Σχέσεις στα Σχολεία, ανάμεσα στους μαθητές και στους μαθητές με τους καθηγητές. 

Την πρώτη μέρα είχαμε και την πρώτη μας συνεδρία, και ήμουν ήδη εντυπωσιασμένη. Ήταν καταπληκτικό το πως πενήντα άτομα διατήρησαν επί πολλές ώρες έναν πολιτισμένο διάλογο, πάνω σε αμφιλεγόμενα ζητήματα. Πενήντα παιδιά, και κανένα δεν διέκοψε το άλλο, κανένα δεν προσέβαλε το άλλο. Αποτέλεσμα αυτού του γόνιμου διαλόγου ήταν η θεμελίωση των ιδεών μας, η πρώτη καλλιέργεια των προτάσεων μας και η καταγραφή τους σε αρχεία. 
Με αυτό και μόνο, το μεμονωμένο γεγονός, μπορώ νομίζω να τεκμηριώσω την ακόλουθη θέση: Αυτό που με εντυπωσίασε περισσότερο ήταν οι ίδιοι οι Έφηβοι Βουλευτές.

 Αυτές τις μέρες, γνώρισα παιδιά με όραμα. Γνώρισα ανθρώπους καλλιεργημένους, από όλα τα μέρη της Ελλάδας, που είχαν σκέψεις, είχαν ιδέες, και ήρθαν στην Βουλή έτοιμη να ακούσουν και να ακουστούν. Το να έρθεις σε επαφή με τέτοια άτομα, εν συναρτήσει του νεαρού της ηλικίας τους, σε κάνει να έχεις μια αισιόδοξη στάση για το μέλλον. Με πλημμυρίζει χαρά και ανακούφιση όταν σκέφτομαι ότι αυτά τα παιδιά πιθανώς να είναι το μέλλον της χώρας. Τότε να ξέρετε, είμαστε σε καλά χέρια.

Τις ακόλουθες μέρες λάβαμε μέρος σε βιωματικά εργαστήρια, επισκεφτήκαμε το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, παρακολουθήσαμε την θεατρική παράσταση Οιδίπους Τύραννος, συζητήσαμε με σύγχρονους βουλευτές και παράλληλα εργαζόμασταν και προετοιμαζόμασταν για την Μεγάλη Ολομέλεια, για την στιγμή που θα ακουγόταν η φωνή μας. Ήταν σημαντικό να είμαστε σίγουροι για το τι ακριβώς θα έλεγε αυτή η φωνή.
Συνεπώς, το αμέσως επόμενο αξιοσημείωτο πράγμα ήταν η άμεση επαφή και συμμετοχή στην δημοκρατία. 

Πάντως, η πιο έντονη εμπειρία, ήταν για εμένα η Μικρή Ολομέλεια, στην οποία προέδρευσε η Πρόεδρος της Βουλής των Εφήβων το πρωί πριν από την Μεγάλη Ολομέλεια. Εκεί όμως, είχαμε το δικαίωμα να πάρουμε όλοι τον λόγο, όχι μόνο οι έξι εκπρόσωποι των ομάδων. Άκουσα πάρα πολλές ιδέες, πάρα πολλές απόψεις, πράγματα που δεν είχα σκεφτεί ποτέ πριν, και ήταν ένα γερό ταρακούνημα. Περιβάλλον, παιδεία, μεταναστευτικό, ανθρώπινα δικαιώματα. Κρίμα, που δεν ήταν παρών κανένα πολιτικό πρόσωπο να ακούσει ωμά τι πιστεύουν οι έφηβοι της χώρας.


5. Μαθήτρια  Γ λυκείου   σίγουρα έχεις κατασταλάξει τι θα ακολουθήσεις για σπουδές . Όμως μήπως η  μικρή αυτή θητεία σου ως έφηβη βουλευτή είναι πρόκληση να ασχοληθείς με την πολιτική ;

Δεν ήταν η Βουλή των Εφήβων που με έφερε σε επαφή με την πολιτική, αλλά η πολιτική που με έφερε σε επαφή με την Βουλή των Εφήβων. Προς το παρόν, έχω επιλέξει την κατεύθυνση των Θετικών Σπουδών, αλλά σίγουρα θέλω να ασχοληθώ με τον άνθρωπο και τα δικαιώματα του. Ονειρεύομαι ένα κόσμο όπου θα μπορούμε να συμβιώνουμε εν αρμονία, και όσο ουτοπικό κι αν είναι αυτό, είναι η σκέψη που με βοηθάει να μην επαναπαύομαι και να συνεχίσω να μάχομαι.

Θα ήθελα μόλις τελειώσω τις σπουδές μου, που κατά προτίμηση θα αφορούν την Μηχανολογία ή την Φυσική, να σπουδάσω και Πολιτικές Επιστήμες, ιδιαίτερα για την προσωπική μου πνευματική καλλιέργεια. 

Επίσης, βλέπω σαν πολύ ενδιαφέρουσα προοπτική το Διπλωματικό Σώμα, και θα ήταν τιμή μου να είμαι μέλος του, οπότε ίσως να επιδιώξω την δραστηριότητα σε εκείνο το πεδίο.

Όπως καταλάβατε, δεν είμαι ακόμη σίγουρη για το τι ακριβώς θα κάνω και πότε, αλλά σίγουρα θα ασχοληθώ με την πολιτική, είτε βρίσκομαι στην σκηνή είτε στο παρασκήνιο. Το παν είναι να βελτιώσουμε τις κοινωνίες μας, όχι η αυτοπροβολή. 

6.  Τι άλλο έχεις να προσθέσεις  ;

 Γενικώς, η Βουλή των Εφήβων είναι μια έντονη εμπειρία. Μέσα σε πέντε μόλις ημέρες αισθάνθηκα πως ωρίμασα, πως έμαθα πράγματα με έναν τρόπο που κανένα βιβλίο δεν μπορεί να με διδάξει, και πως μέσα σε ένα τέτοιο κλίμα, έγινα καλύτερος άνθρωπος. 

Πάντα αυτή η ανάμνηση θα με πλημμυρίζει με ευτυχία, και θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους αυτούς που με βοήθησαν να την ζήσω, από την καθηγήτρια που συντόνισε το πρόγραμμα στο σχολείο, μέχρι τους ανθρώπους που μεριμνούσαν για την ασφάλεια μας, μέχρι το ξενοδοχείο που μας φιλοξένησε, μέχρι τους ανθρώπους που το οργάνωσαν, και ιδιαίτερα την κυρία Τέτη Σιδέρη, που μας φρόντισε όλους. 




Share this article :

0 σχόλια:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

Καιρός σήμερα και πρόγνωση καιρού για κάθε περιοχή
 
Support by : ΑΘΛΟΔΡΟΜΟΣ Proudly powered by ΑΘΛΟΔΡΟΜΟΣ
Copyright © 2015. www.metinpena.gr - All Rights Reserved
Template Design by ΑΘΛΟΔΡΟΜΟΣ