Συνεχιζόμενη δυναμική ανάπτυξη, αποτελέσματα σύμφωνα με τους στόχους και έναρξη των έργων επέκτασης του Αεροδρομίου - www.metinpena.gr
Πρωτοσέλιδα :
Home » , , , » Συνεχιζόμενη δυναμική ανάπτυξη, αποτελέσματα σύμφωνα με τους στόχους και έναρξη των έργων επέκτασης του Αεροδρομίου

Συνεχιζόμενη δυναμική ανάπτυξη, αποτελέσματα σύμφωνα με τους στόχους και έναρξη των έργων επέκτασης του Αεροδρομίου

Written By Metinpena on Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2025 | 9/12/2025 02:00:00 μ.μ.



H εταιρεία «ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ Α.Ε.» (RIC: AIAr.AT, Bloomberg: AIA.GA, ATHEX: ΔΑΑ)
, εφεξής «Εταιρεία» ή «ΔΑΑ», ανακοινώνει σήμερα τα οικονομικά αποτελέσματα για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025, τα οποία καταρτίστηκαν σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς. 

Κύρια Σημεία

  • Η επιβατική κίνηση το 1ο εξάμηνο του 2025 ανήλθε σε 15,1 εκατ. επιβάτες, αυξημένη 7,6% σε σχέση με το 1ο εξάμηνο του 2024.

  • Τα συνολικά έσοδα και λοιπά εισοδήματα αυξήθηκαν κατά 5,0% σε 308,2 εκατ. ευρώ το 1ο εξάμηνο του 2025, κυρίως λόγω της αύξησης της επιβατικής κίνησης και της αναπροσαρμογής των τελών αεροδρομίου σύμφωνα με το ρυθμιστικό πλαίσιο, καθώς και της ισχυρής επίδοσης των εμπορικών δραστηριοτήτων.

  • Το Προσαρμοσμένο EBITDA, διαμορφώθηκε σε 182,3 εκατ. ευρώ, ενώ το περιθώριο Προσαρμοσμένου EBITDA ανήλθε σε 59,2%, σύμφωνα με τον βραχυπρόθεσμο στόχο του ΔΑΑ.

  • Τα Κέρδη μετά από Φόρους διαμορφώθηκαν σε 92,2 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 5,1% σύμφωνα με τις προβλέψεις μας, λόγω της μείωσης του Μεταφερόμενου Ποσού, η οποία αντισταθμίζεται εν μέρει από την αύξηση Κεφαλαίου Αεροπορικών Δραστηριοτήτων. 

  • Υγιής Χρηματοοικονομική θέση με καθαρό χρέος ύψους 767,2 εκατ. ευρώ και Δείκτη Καθαρού Χρέους προς Προσαρμοσμένο EBITDA (Τελευταίων Δώδεκα Μηνών) ύψους 1,8x.

  • Το Πρόγραμμα Επέκτασης του Αεροδρομίου προχωρά βάσει χρονοδιαγράμματος με την έναρξη κατασκευής του πολυώροφου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων (MSP) και του νέου βορειοδυτικού χώρου στάθμευσης αεροσκαφών (NWA), κατόπιν ανάθεσης μέσω διεθνούς διαγωνισμού. Περαιτέρω, ολοκληρώνεται η Γενική Μελέτη για την επέκταση του Κεντρικού Αεροσταθμού (MTB) και του Δορυφορικού Αεροσταθμού (STB), ενώ ο κατασκευαστικός διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη υιοθετώντας την προσέγγιση «Πρώιμης Συμμετοχής Εργολάβου» (Early Contractor Involvement).

Σύνοψη

 

 

 

 

ποσά σε εκατομμύρια ευρώ

1ο Εξάμηνο 2025

1ο Εξάμηνο 2024

Μεταβολή

Δ %

Κίνηση (σε εκατ. επιβάτες)

15,1

14,0

1,1

7,6%

Σύνολο εσόδων και λοιπών εισοδημάτων

308,2

293,6

14,6

5,0%

Λειτουργικά έξοδα

118,4

102,7

15,7

15,3%

EBITDA

189,8

190,9

(1,1)

(0,6%)

Προσαρμοσμένο EBITDA

182,3

183,4

(1,1)

(0,6%)

Περιθώριο Προσαρμοσμένου EBITDA (%)

59,2%

62,5%

 

(3,3 pps)

Λειτουργικά αποτελέσματα

149,5

151,4

(1,8)

(1,2%)

Καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα

29,4

24,4

4,9

20,3%

Κέρδη προ Φόρων

120,2

126,9

(6,8)

(5,3%)

Κέρδη μετά από Φόρους

92,2

97,1

(4,9)

(5,1%)


Επιχειρηματικές Εξελίξεις

Εξελίξεις στην επιβατική κίνηση 

Κατά το 1ο εξάμηνο του 2025, η επιβατική κίνηση του Αεροδρομίου ανήλθε σε 15,1 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 7,6% σε σχέση με το 1ο εξάμηνο του 2024, με τους επιβάτες εσωτερικού και εξωτερικού να αυξάνονται κατά 2,2% και 9,8% αντίστοιχα. Κατά το 1ο τρίμηνο του 2025, η επιβατική κίνηση έφτασε τα 5,8 εκατομμύρια, αυξημένη κατά 11,4% σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2024, με τους επιβάτες εσωτερικού και εξωτερικού να αυξάνονται κατά 3,1% και 14,9% αντίστοιχα. Το 2ο τρίμηνο του 2025, η συνολική επιβατική κίνηση ανήλθε σε 9,3 εκατομμύρια, αντανακλώντας αύξηση 5,3% σε σχέση με το 2ο τρίμηνο του 2024, και οι επιβάτες εσωτερικού και εξωτερικού αυξήθηκαν κατά 1,7% και 6,8% αντίστοιχα.

Παρά τις γεωπολιτικές εξελίξεις, ειδικά τον Ιούνιο, οι γενικές τάσεις παραμένουν ισχυρές και σύμφωνα με τις προσδοκίες μας, αντανακλώντας την ελκυστικότητα και την ανθεκτικότητα της Αθήνας ως προορισμού, καθώς και την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής ανάπτυξης δρομολογίων και επιβατικής κίνησης του ΔΑΑ.

 

Κυριότερα Οικονομικά Αποτελέσματα

Έσοδα και λοιπά εισοδήματα

Έσοδα και λοιπά εισοδήματα

 

 

 

 

 

 

ποσά σε εκατομμύρια ευρώ

1ο Εξάμηνο 2025

% επί του συνόλου

1ο Εξάμηνο 2024

% επί του συνόλου

Μεταβολή

Δ %

Σύνολο εσόδων από Αεροπορικές Δραστηριότητες

230,5

74,8%

223,4

76,1%

7,1

3,2%

Σύνολο εσόδων από Mη Αεροπορικές Δραστηριότητες

77,7

25,2%

70,2

23,9%

7,5

10,6%

Συνολικά έσοδα και λοιπά εισοδήματα

308,2

 

293,6

 

14,6

5,0%

Κατά το 1ο εξάμηνο του 2025, το σύνολο εσόδων και λοιπών εισοδημάτων αυξήθηκε κατά 5,0%, σε 308,2 εκατ. ευρώ από 293,6 εκατ. ευρώ το 1ο εξάμηνο του 2024, αντικατοπτρίζοντας την πολιτική Αεροπορικών Χρεώσεων του 2025 και την ισχυρή εμπορική επίδοση. Σύμφωνα με το IFRIC 12 των ΔΠΧΑ, το κόστος σχεδιασμού και κατασκευής του Προγράμματος Επέκτασης του Αεροδρομίου (Airport Expansion Program – AEP) λογιστικοποιείται βάσει του μοντέλου του άυλου περιουσιακού στοιχείου, το οποίο απαιτεί από την Εταιρεία να αναγνωρίζει τα έσοδα και τα έξοδα από τις παρεχόμενες κατασκευαστικές υπηρεσίες, καθώς ο κύριος της παραχώρησης διατηρεί τον έλεγχο των περιουσιακών στοιχείων των υποδομών. Το κόστος αυτό, το οποίο ανέρχεται σε 19,5 εκατ. ευρώ για το 1ο εξάμηνο του 2025, αποτιμάται στην εύλογη αξία, χωρίς κάποιο περιθώριο κέρδους, και κατά συνέπεια δεν επηρεάζει τη συνολική κερδοφορία. Για λόγους συγκρισιμότητας, τα έσοδα και έξοδα που σχετίζονται με το κόστος της επέκτασης του Αεροδρομίου δεν περιλαμβάνονται στους σχετικούς πίνακες.


Έσοδα και λοιπά εισοδήματα από Αεροπορικές Δραστηριότητες


ποσά σε εκατομμύρια ευρώ

1ο Εξάμηνο 2025

% επί του συνόλου

1ο Εξάμηνο 2024

% επί του συνόλου

Μεταβολή

Δ %

Αεροπορικές Χρεώσεις

166,2

72,1%

124,6

55,8%

41,5

33,3%

Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (TEAA)

13,5

5,8%

49,7

22,2%

-36,2

-72,9%

Χρεώσεις κεντρικών υποδομών και συμβάσεις παραχώρησης

33,1

14,4%

31,1

13,9%

2,0

6,5%

Μισθώματα, πληροφορική, τηλεπικοινωνίες και λοιπές υπηρεσίες

17,8

7,7%

18,0

8,1%

-0,2

-1,1%

Συνολικά έσοδα και λοιπά εισοδήματα από Αεροπορικές Δραστηριότητες

230,5

 

223,4

 

7,1

3,2%

Τα έσοδα και λοιπά εισοδήματα από Αεροπορικές Δραστηριότητες ανήλθαν σε 230,5 εκατ. ευρώ, υψηλότερα κατά 3,2% σε σχέση με το 1ο εξάμηνο του προηγούμενου έτους. Η εν λόγω αύξηση οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση των εσόδων από τις Αεροπορικές Χρεώσεις και το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων, τα οποία σε σύνολο ανήλθαν σε 179,6 εκατ. ευρώ, υψηλότερα κατά 3,0% συγκριτικά με το 1ο εξάμηνο του 2024, εξαιτίας της αύξησης της επιβατικής κίνησης κατά +7,6%, σε συνδυασμό με την αναπροσαρμογή των Τελών Αεροδρομίου, σύμφωνα με το ρυθμιστικό πλαίσιο. Σημειώνεται ότι το μειωμένο Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων σε σχέση με το 1ο εξάμηνο του 2024 έχει αντισταθμιστεί πλήρως μέσω ισόποσης αναπροσαρμογής της Χρέωσης Εξυπηρέτησης Επιβατών (Passenger Terminal Facility charge - PTF), ενώ τα έσοδα από Αεροπορικές Χρεώσεις του 1ου εξαμήνου 2025 επηρεάζονται επίσης από τις αναπροσαρμογές των Τελών Αεροδρομίου της Εταιρείας για το 2025, συμπεριλαμβανομένου του Προγράμματος Ενίσχυσης Βιώσιμης Ανάπτυξης που τέθηκε σε ισχύ από τον Ιανουάριο 2025.


Έσοδα και λοιπά εισοδήματα από Μη Αεροπορικές Δραστηριότητες 

ποσά σε εκατομμύρια ευρώ

1ο Εξάμηνο 2025

% επί του συνόλου

1ο Εξάμηνο 2024

% επί του συνόλου

Μεταβολή

Δ %

Εμπορικές δραστηριότητες

50,1

64,5%

45,5

64,8%

4,6

10,0%

Υπηρεσίες στάθμευσης οχημάτων

11,6

14,9%

10,8

15,4%

0,8

7,1%

Μισθώματα, πληροφορική, τηλεπικοινωνίες και λοιπές υπηρεσίες

16,0

20,6%

13,9

19,8%

2,1

15,3%

Συνολικά έσοδα και λοιπά εισοδήματα από Μη Αεροπορικές Δραστηριότητες

77,7

 

70,2

 

7,5

10,6%

Τα έσοδα και λοιπά εισοδήματα από τις Μη Αεροπορικές Δραστηριότητες το 1ο εξάμηνο του 2025 ανήλθαν σε 77,7 εκατ. ευρώ, υψηλότερα κατά 10,6% σε σύγκριση με το 1ο εξάμηνο του 2024 κυρίως λόγω της αύξησης των εσόδων από εμπορικές δραστηριότητες κατά 10,0% σε 50,1 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα 45,5 εκατ. ευρώ του 1ου εξαμήνου του προηγούμενου έτους. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στις ισχυρές επιδόσεις των νέων concepts καταστημάτων που εισήχθησαν στα μέσα του 2024, στην αύξηση του αριθμού των επιβατών, κυρίως από προορισμούς εκτός Σένγκεν με υψηλότερη αγοραστική δύναμη, καθώς επίσης και στην ευνοϊκή σύγκριση σε σχέση με 1ο εξάμηνο 2024, δεδομένου ότι το προηγούμενο έτος είχε επιβαρυνθεί από προσωρινές διακοπές λειτουργίας λόγω εκτεταμένων ανακαινίσεων. 


Λειτουργικά Έξοδα

Λειτουργικά Έξοδα

 

 

 

 

 

 

ποσά σε εκατομμύρια ευρώ

1ο Εξάμηνο 2025

% επί του συνόλου

1ο Εξάμηνο 2024

% επί του συνόλου

Μεταβολή

Δ %

Έξοδα προσωπικού

29,8

25,2%

27,2

26,5%

2,6

9,7%

Αμοιβές και έξοδα τρίτων

43,8

37,0%

38,4

37,4%

5,4

14,1%

Έξοδα παροχής υπηρεσιών κοινής ωφέλειας και λοιπά λειτουργικά έξοδα

20,5

17,3%

17,3

16,8%

3,2

18,4%

Αμοιβή για τη χορήγηση δικαιωμάτων - τμήμα μεταβλητής αμοιβής

24,3

20,5%

19,8

19,3%

4,5

22,7%

Σύνολο λειτουργικών εξόδων

118,4

 

102,7

 

15,7

15,3%


Τα λειτουργικά έξοδα για το 1ο εξάμηνο του 2025, εξαιρουμένου του κόστους που αφορά στο Πρόγραμμα Επέκτασης του Αεροδρομίου, ανήλθαν σε 118,4 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 15,7 εκατ. ευρώ ή 15,3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. 

Σημαντικό μέρος αυτής της απόκλισης προέρχεται από το υψηλότερο μεταβλητό τμήμα της Αμοιβής Χορήγησης Δικαιωμάτων σε 24,3 εκατ. ευρώ από 19,8 εκατ. ευρώ, που υπολογίστηκε με βάση την αυξημένη κερδοφορία του 2024. Εξαιρουμένου του μεταβλητού τμήματος της Αμοιβής Χορήγησης Δικαιωμάτων, τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 11,2 εκατ. ευρώ ή 13,5% υψηλότερα από το προηγούμενο έτος, κυρίως λόγω:

  • των πρόσθετων πόρων (προσωπικό της Εταιρείας και υπηρεσίες από τρίτους) που απαιτήθηκαν για τη διαχείριση της αυξημένης κίνησης σε σχέση με το προηγούμενο έτος,

  • των αυξήσεων του κατώτατου μισθού τον Απρίλιο του 2025, καθώς και τον αντίκτυπο, σε ολόκληρο το έτος, της αύξησης του κατώτατου μισθού τον Απρίλιο του 2024, 

  • του αυξημένου κόστους ηλεκτρικής ενέργειας που οφείλεται στις υψηλότερες τιμές, και

  • της αυξημένης πρόβλεψης για εκτεταμένη συντήρηση διαδρόμων, τροχοδρόμων και φωτοσήμανσης αεροδρομίου (airfield lighting).


Κέρδη προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA)

Κατά το 1ο εξάμηνο του 2025, τα συνολικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 189,8 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 0,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Το προσαρμοσμένο EBITDA διαμορφώθηκε σε 182,3 εκατ. ευρώ, ελαφρώς μειωμένο κατά 0,6% σε σχέση με το 1ο εξάμηνο του 2024, υποδηλώνοντας προσαρμοσμένο περιθώριο EBITDA για την περίοδο 59,2%, εναρμονισμένο με τους βραχυπρόθεσμους στόχους της Εταιρείας.


Αποσβέσεις & Κεφαλαιουχικές δαπάνες (Επενδύσεις)

Οι αποσβέσεις για τους πρώτους έξι μήνες του έτους ανήλθαν σε 40,3 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 0,7 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα 39,6 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους. Οι επενδύσεις της περιόδου ανήλθαν σε 90,0 εκατ. ευρώ, αντικατοπτρίζοντας την πρόοδο της Επέκτασης του Αεροδρομίου και άλλων έργων.


Χρηματοοικονομικά Έξοδα 

Τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα ανήλθαν σε 29,4 εκατ. ευρώ, υψηλότερα κατά 4,9 εκατ. ευρώ, ή 20,3% σε σχέση με το 1ο εξάμηνο 2024, κυρίως λόγω: α) υψηλότερων τόκων, μετά την αύξηση του ανώτατου ορίου επιτοκίου αντιστάθμισης από 0% σε 2,5% από τον Απρίλιο 2024 και εφεξής, β) αυξημένου χρηματοοικονομικού κόστους λόγω πρόσθετων κεφαλαιουχικών δαπανών που χρηματοδοτούνται από τραπεζικά δάνεια και γ) χαμηλότερων εσόδων από τόκους επί των ταμειακών διαθεσίμων λόγω χαμηλότερων αποδόσεων.


Κερδοφορία 

Τα Κέρδη προ Φόρων το 1ο εξάμηνο του 2025 διαμορφώθηκαν σε 120,2 εκατ. ευρώ έναντι 126,9 εκατ. ευρώ το 1ο εξάμηνο του 2024. Ο φόρος εισοδήματος μειώθηκε κατά 1,9 εκατ. ευρώ ή 6,2% σε 28,0 εκατ. ευρώ το 1ο εξάμηνο του 2025 από 29,9 εκατ. ευρώ το 1ο εξάμηνο του 2024. Ως εκ τούτου, τα Κέρδη Μετά από Φόρους του 1ου εξαμήνου 2025 ανήλθαν σε 92,2 εκατ. ευρώ, ή 4,9 εκατ. ευρώ χαμηλότερα από την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.


Απόδοση ανά Δραστηριότητα

Η Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου (ΣΑΑ) θεσπίζει ένα ρυθμιστικό πλαίσιο λειτουργίας «Dual Till», το οποίο διαχωρίζει τις ρυθμιζόμενες Αεροπορικές Δραστηριότητες από τις μη ρυθμιζόμενες Μη Αεροπορικές Δραστηριότητες.

O ακόλουθος πίνακας παρουσιάζει την ανάλυση της Κατάστασης Αποτελεσμάτων Χρήσης σε Αεροπορικές και Μη Αεροπορικές Δραστηριότητες για το 1ο εξάμηνο του 2025:

Απόδοση ανά Δραστηριότητα 

ποσά σε εκατομμύρια ευρώ

Αεροπορικές Δραστηριότητες

% επί του συνόλου

Μη Αεροπορικές Δραστηριότητες

% επί του συνόλου

Σύνολο

Σύνολο εσόδων και λοιπών εισοδημάτων

230,5

74,8%

77,7

25,2%

308,2

Σύνολο λειτουργικών εξόδων9

104,0

87,9%

14,4

12,1%

118,4

Κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων 

126,5

66,6%

63,3

33,4%

189,8

Αποσβέσεις

35,2

87,4%

5,1

12,6%

40,3

Καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα

25,5

87,0%

3,8

13,0%

29,4

Κέρδη προ φόρων

65,7

54,7%

54,5

45,3%

120,2

Φόρος εισοδήματος 

(15,9)

56,6%

(12,2)

43,4%

(28,0)

Κέρδη μετά από φόρους 

49,8

54,1%

42,3

45,9%

92,2


Το σύνολο εσόδων και λοιπών εισοδημάτων που προκύπτει από τις ρυθμιζόμενες Αεροπορικές Δραστηριότητες αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο ποσοστό του συνόλου των εσόδων και λοιπών εισοδημάτων που ανέρχονται σε 230,5 εκατ. ευρώ το 1ο εξάμηνο του 2025, ήτοι 74,8% του συνόλου των εσόδων και λοιπών εισοδημάτων της εν λόγω περιόδου. Όσον αφορά στην κερδοφορία, οι Αεροπορικές Δραστηριότητες ανέρχονται σε 49,8 εκατ. ευρώ, και αποτελούν το 54,1% της συνολικής κερδοφορίας της Εταιρείας (κέρδη μετά από φόρους).

Επιπλέον, εφαρμόζοντας τη μεθοδολογία υπολογισμού της σωρευτικής απόδοσης επί του Κεφαλαίου Αεροπορικών Δραστηριοτήτων για το 1ο εξάμηνο του 2025, το προς ανάκτηση μεταφερόμενο ποσό της 30ης Ιουνίου 2025 ανέρχεται σε 16,5 εκατ. ευρώ, σε σχέση τα 23,0 εκατ. ευρώ της 1ης Ιανουαρίου 2025. 

Προοπτικές

Oι κυριότεροι παράγοντες που στηρίζουν τη ζήτηση για ταξίδια στην Ελλάδα εξακολουθούν να είναι ισχυροί, συμβάλλοντας στη διατήρηση θετικής προοπτικής. Η Εταιρεία διατηρεί αμετάβλητη την εκτίμησή της όσον αφορά στην επιβατική κίνηση, η οποία αναμένεται να κινηθεί με μεσαίο μονοψήφιο ποσοστιαίο ρυθμό ανάπτυξης το 2025, με σταδιακή προσαρμογή σε χαμηλότερα μονοψήφια ποσοστά σε μεσομακροπρόθεσμο ορίζοντα. Οι πρωτοβουλίες μας στο μάρκετινγκ και στην ανάπτυξη της αεροπορικής αγοράς συνεχίζουν να εστιάζουν στη διατήρηση αυτής της δυναμικής, ενισχύοντας τις συνεργασίες με τις αεροπορικές εταιρείες και επεκτείνοντας περαιτέρω τις συνδέσεις της Αθήνας, με έμφαση σε προορισμούς υψηλής αγοραστικής δύναμης και μεγάλων αποστάσεων. Καθώς προχωράμε με τα έργα επέκτασης του Αεροδρομίου, παραμένουμε απολύτως δεσμευμένοι στα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας και υπηρεσιών, μέσα από αυστηρά συγκροτημένο επιχειρησιακό σχεδιασμό.

Για το 2025, τα έσοδα από τις Αεροπορικές Δραστηριότητες θα αντικατοπτρίζουν τις επικαιροποιημένες χρεώσεις μετά την ετήσια διαδικασία διαβούλευσης. Τα έσοδα ανά επιβάτη από τις Αεροπορικές Χρεώσεις αναπροσαρμόζονται λόγω της σταδιακής εξάντλησης του Μεταφερόμενου Ποσού (μη ανακτήσιμα κόστη ή μη πραγματοποιηθέντα κέρδη που μεταφέρονται από προηγούμενα έτη). Κατά συνέπεια, η ετήσια κερδοφορία από τις Αεροπορικές Δραστηριότητες θα ευθυγραμμιστεί με το 15% Απόδοσης επί του Κεφαλαίου Αεροπορικών Δραστηριοτήτων, που ενισχύεται με την εφαρμογή του πολυετούς προγράμματος αύξησης κεφαλαίου μέσω της Επανεπένδυσης Μερίσματος (Scrip Dividend Program).

Στον τομέα των Μη Αεροπορικών Δραστηριοτήτων, η πρόβλεψη της Εταιρείας παραμένει αμετάβλητη, με την απόδοση ανά επιβάτη να εκτιμάται ότι θα παραμείνει σταθερή συνολικά για το 2025. Ωστόσο, μεσοπρόθεσμα, τα έσοδα ανά επιβάτη θα αντιμετωπίσουν πίεση, εξαιτίας των περιορισμών στους διαθέσιμους εμπορικούς χώρους, κατά την περίοδο των κατασκευαστικών εργασιών, οι οποίοι θα αποκαθίστανται σταδιακά, καθώς τα νέα εμπορικά τμήματα του Προγράμματος Επέκτασης Αεροδρομίου θα τίθενται σε λειτουργία. Σύμφωνα με τις υφιστάμενες προβλέψεις, τα έσοδα από τις υπηρεσίες στάθμευσης οχημάτων για το 2025 αναμένεται να επηρεαστούν σε μέτριο βαθμό σε συνέχεια της έναρξης των εργασιών κατασκευής του πολυώροφου χώρου στάθμευσης τον Ιούλιο του 2025. Ωστόσο, αυτή η επίπτωση θα μετριαστεί εν μέρει μέσω στοχευμένων δράσεων, όπως η επέκταση των υπαίθριων χώρων στάθμευσης στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις.

Παρότι εξακολουθούμε να στοχεύουμε σε περιθώρια Προσαρμοσμένου EBITDA άνω του 60% σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα – προβλέπεται μια μεταβατική περίοδος ενός έως δύο ετών, κατά την οποία τα περιθώρια ενδέχεται να περιοριστούν προσωρινά κατά περίπου 100 μονάδες βάσης. Παραμένουμε προσηλωμένοι σε επενδύσεις που αφορούν στη λειτουργία μας, με στόχο τη διατήρηση του υψηλότερου δυνατού επιπέδου εξυπηρέτησης. Η στρατηγική αυτή, όπως είναι φυσικό, περιορίζει την περαιτέρω βελτίωση του λειτουργικού κόστους ανά επιβάτη (εξαιρουμένου του μεταβλητού τμήματος της Αμοιβής για τη Χορήγηση Δικαιωμάτων). Οι εξαιρετικές επιδόσεις που καταγράφηκαν το 2024 σε επίπεδο επιβατικής κίνησης και οικονομικών αποτελεσμάτων οδήγησαν σε ταχύτερη από το αναμενόμενο ανάλωση του Μεταφερόμενου Ποσού. Ως αποτέλεσμα, το περιθώριο Προσαρμοσμένου EBITDA αναμένεται να περιοριστεί ελαφρώς σε σχέση με τα επίπεδα του 2024. 

Παρά τη βραχυπρόθεσμη αυτή πίεση, η Εταιρεία διατηρεί την εκτίμησή της ότι τα καθαρά κέρδη για τα έτη 2025 και 2026 θα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα, περί τα €200 εκατ. ετησίως, με στήριξη τόσο από το όφελος από το εναπομείναν Μεταφερόμενο Ποσό, όσο και από τις ενισχυμένες αποδόσεις από την αύξηση του Κεφαλαίου Αεροπορικών Δραστηριοτήτων.

Με το Πρόγραμμα Επέκτασης του Αεροδρομίου να προχωρά σύμφωνα με τον προγραμματισμό, διατηρούμε την πρόβλεψή μας για την πραγματοποίηση ποσοστού 50% του συνόλου των κεφαλαιουχικών επενδύσεων έως το τέλος του 2028 και του υπόλοιπου ποσού έως το τέλος του 2032.

Σημαντικά Γεγονότα και Εξελίξεις


Πρόγραμμα Επανεπένδυσης Μερίσματος (Scrip Dividend Program)

Στις 16 Μαΐου 2025, η Εταιρεία ολοκλήρωσε την αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου κατά 84,75 εκατ. ευρώ, τα οποία προστέθηκαν στο Κεφάλαιο Αεροπορικών Δραστηριοτήτων, μετά από την επιτυχή υλοποίηση του Προγράμματος Επανεπένδυσης Μερίσματος (Scrip Dividend Program), το οποίο έτυχε αποδοχής από 2.346 μετόχους που επέλεξαν να επανεπενδύσουν στην Εταιρεία, σημειώνοντας κάλυψη 89,22%. Το μετοχικό κεφάλαιο της Εταιρείας αυξήθηκε κατά €9.544.087 και ανέρχεται πλέον στο ποσό των €309.544.087, διαιρούμενο σε 309.544.087 κοινές, άυλες, ονομαστικές, με δικαίωμα ψήφου μετοχές, ονομαστικής αξίας €1,00 η καθεμία. Η διαφορά μεταξύ της ονομαστικής αξίας των νέων μετοχών και της τιμής διάθεσής τους, συνολικού ποσού €75.207.405,56 πιστώθηκε στο λογαριασμό «Διαφορά υπέρ το άρτιο». Τα κεφάλαια που αντλήθηκαν από την Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου θα χρησιμοποιηθούν από την Εταιρεία για περιουσιακά στοιχεία που καταλογίζονται στις Αεροπορικές Δραστηριότητες. Έως την 30η Ιουνίου 2025, η Εταιρεία είχε ήδη χρησιμοποιήσει 18,1 εκατ. ευρώ για επενδύσεις σε Αεροπορικές Δραστηριότητες, σύμφωνα με τη ΣΑΑ.


Πρόγραμμα Επέκτασης Αεροδρομίου

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, ο ΔΑΑ ανέθεσε, μέσω διεθνούς διαγωνισμού την κατασκευή ενός νέου Πολυώροφου Χώρου Στάθμευσης Οχημάτων και ενός νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών στο Βορειοδυτικό τμήμα του Αεροδρομίου σε κοινοπραξία έμπειρων και καταρτισμένων εργολάβων. Ειδικότερα, ο Πολυώροφος Χώρος Στάθμευσης Οχημάτων θα έχει δυναμικότητα 3.365 θέσεων και θα κατασκευαστεί στον υφιστάμενο χώρο στάθμευσης P1. Επιπλέον, ο νέος χώρος στάθμευσης αεροσκαφών στο βορειοδυτικό τμήμα του Αεροδρομίου, θα παρέχει 32 απομακρυσμένες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών τύπου Code C, καθώς και ένα Σταθμό Εξυπηρέτησης της περιοχής στάθμευσης αεροσκαφών, τροχοδρόμους και νέες γέφυρες για τα οχήματα εξυπηρέτησης. Οι σχετικές εργασίες που αφορούν και στα δύο αυτά έργα έχουν ήδη ξεκινήσει και η ολοκλήρωσή τους αναμένεται το Β’ τρίμηνο του 2027.

Το Γραφείο Μελετών που έχει αναλάβει την Επέκταση του Κύριου και του Δορυφορικού Αεροσταθμού, καθώς και τα έργα επί του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών, ολοκληρώνει τη φάση της Γενικής Μελέτης. Το έργο της επέκτασης περιλαμβάνει αύξηση της συνολικής επιφάνειας του αεροσταθμού κατά περίπου 150.000τ.μ. (+68% σε σχέση με τους υφιστάμενους χώρους), και θα προσφέρει αναβαθμίσεις, όπως μεταξύ άλλων: νέες και βελτιωμένες εγκαταστάσεις διακίνησης επιβατών [έλεγχος εισιτηρίων (check-in), έλεγχος ασφαλείας, διαβατηριακός έλεγχος, χώροι επιβίβασης], πρόσθετες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών, αύξηση της εμπορικής επιφάνειας άνω του 100%, διεύρυνση χώρων διαχείρισης αποσκευών, λειτουργικοί χώροι υποστήριξης και συναφή συστήματα τεχνολογίας αιχμής. 

Παράλληλα, η Εταιρεία έχει προκηρύξει διεθνή διαγωνισμό για τα έργα επέκτασης του Κύριου και του Δορυφορικού Αεροσταθμού, υιοθετώντας την προσέγγιση «Πρώιμης Συμμετοχής Εργολάβου (Early Contractor Involvement)», η οποία διασφαλίζει την έγκαιρη ανατροφοδότηση από εργολάβους με αποδεδειγμένη εμπειρία σε μεγάλης κλίμακας και σύνθετα έργα – παράμετρος κρίσιμης σημασίας για τον αποτελεσματικό σχεδιασμό και εκτέλεση του έργου. Μέχρι την αναμενόμενη ολοκλήρωση του συνόλου της διαγωνιστικής διαδικασίας για την επιλογή του προτιμητέου αναδόχου για την κατασκευή του έργου, στις αρχές του 2026, η Εταιρεία θα αξιοποιήσει τα οφέλη της «Πρώιμης Συμμετοχής Εργολάβου», διασφαλίζοντας έγκαιρη πολύτιμη ανατροφοδότηση από τα συμμετέχοντα σχήματα.



Αναπροσαρμογή Τελών Αεροδρομίου 

Μετά τη σταδιακή εξάντληση του Μεταφερόμενου Ποσού (Carry Forward Amount), η Εταιρεία προχώρησε σε αναπροσαρμογές των Τελών Αεροδρομίου για το 2025, σύμφωνα με το ρυθμιστικό πλαίσιο, λαμβάνοντας υπόψη και την επίδραση από την αύξηση του Κεφαλαίου Αεροπορικών Δραστηριοτήτων μέσω του Προγράμματος Επανεπένδυσης Μερίσματος (Scrip Dividend Program). Πιο αναλυτικά, μετά την ολοκλήρωση σχετικής διαδικασίας διαβούλευσης με τους Χρήστες του Αεροδρομίου, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Π.Δ. 52/2012, και λαμβάνοντας υπόψη τις απόψεις όλων των εμπλεκόμενων μερών, η Εταιρεία αποφάσισε:

  • Προσωρινή μείωση του Τέλους Εξυπηρέτησης Επιβατών (Passenger Terminal Fee - PTF) κατά 30%, για την περίοδο 1 Οκτωβρίου 2025 - 30 Απριλίου 2026, με σκοπό την ενίσχυση της επιβατικής κίνησης κατά την περίοδο χαμηλής ζήτησης, διατηρώντας αμετάβλητες όλες τις λοιπές χρεώσεις για το 2025,

  • Την εισαγωγή του Προγράμματος Ενίσχυσης Βιώσιμης Ανάπτυξης για την περίοδο 1 Ιανουαρίου - 31 Δεκεμβρίου 2025, μέσω παροχής έκπτωσης στο Τέλος Εξυπηρέτησης Επιβατών (PTF) ανά αναχωρούντα επιβάτη, η οποία θα κυμαίνεται από €0,80 έως €1,50, ανάλογα με τον τύπο του αεροσκάφους. Στόχος του προγράμματος είναι να ενθαρρύνει την επίτευξη υψηλού συντελεστή πληρότητας και τη χρήση αποδοτικότερων ως προς την κατανάλωση καυσίμου αεροσκαφών, συμβάλλοντας έτσι, στο μέτρο του εφικτού, στη μείωση των εκπομπών του Πεδίου 3.

Πέραν των ανωτέρω τροποποιήσεων, οι λοιπές Αεροπορικές Χρεώσεις παραμένουν αμετάβλητες.


 Αποποίηση ευθύνης 

Το παρόν έγγραφο παρουσιάζει τα Οικονομικά Αποτελέσματα και άλλες βασικές χρηματοοικονομικές πληροφορίες του ΔΑΑ για το 1ο εξάμηνο που έληξε την 30η Ιουνίου 2025 και έχει καταρτιστεί, από κάθε ουσιώδη άποψη, σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς (ΔΠΧΑ) και τις βασικές λογιστικές αρχές που εφαρμόζει ο ΔΑΑ.

Το παρόν έγγραφο περιέχει επίσης προβλέψεις για το μέλλον που ενέχουν κινδύνους και αβεβαιότητες. Αυτές οι δηλώσεις μπορούν γενικά, αλλά όχι πάντα, να αναγνωρίζονται από τη χρήση λέξεων όπως "προοπτικές", "καθοδήγηση", "αναμένω", "σχεδιάζω", "σκοπεύω", "προβλέπω", "πιστεύω", "στόχος" και παρόμοιων εκφράσεων για την αναγνώριση προβλέψεων. Όλες οι δηλώσεις πέραν όσων αφορούν σε ιστορικά γεγονότα, συμπεριλαμβανομένων, μεταξύ άλλων, δηλώσεων σχετικά με τη μελλοντική χρηματοοικονομική θέση και τα αποτελέσματα του ΔΑΑ, τις προοπτικές για το 2025 και τα μελλοντικά έτη, σύμφωνα με την επιχειρηματική στρατηγική του ΔΑΑ, τις επιπτώσεις των παγκόσμιων και εγχώριων οικονομικών συνθηκών, τους ισχύοντες φορολογικούς συντελεστές, τη διανομή μερίσματος και τις πρωτοβουλίες της Διοίκησης σχετικά με την επιχειρηματική και χρηματοοικονομική κατάσταση του ΔΑΑ, αποτελούν προβλέψεις. Τέτοιες προβλέψεις καθώς και οι εκτιμήσεις μελλοντικών χρηματοοικονομικών επιδόσεων δεν αποτελούν εγγυήσεις για μελλοντικές επιδόσεις και ενέχουν πολυάριθμους γνωστούς και άγνωστους κινδύνους, αβεβαιότητες, τόσο γενικές όσο και ειδικές, και παραδοχές που είναι δύσκολο να προβλεφθούν και βρίσκονται εκτός της σφαίρας επιρροής της Εταιρείας. Έχουμε βασίσει αυτές τις παραδοχές σε πληροφορίες που είχαμε στη διάθεσή μας κατά την ημερομηνία των δηλώσεων και, εάν μία ή περισσότερες από τις εν λόγω παραδοχές αποδειχθούν εσφαλμένες, τα πραγματικά αποτελέσματα και γεγονότα ενδέχεται να διαφέρουν σημαντικά από αυτά που εκφράζονται στις εν λόγω προβλέψεις. Παρόλο που δεν γνωρίζουμε τον αντίκτυπο που αυτές οι διαφορές θα έχουν στην επιχειρηματική δραστηριότητά μας, εάν υπάρξουν τέτοιες διαφορές, τα μελλοντικά αποτελέσματα λειτουργίας μας και η χρηματοοικονομική μας κατάσταση θα μπορούσαν να επηρεαστούν σημαντικά κατά τρόπο δυσμενή. Ως εκ τούτου, δεν θα πρέπει να βασιστείτε υπέρμετρα σε αυτές τις προβλέψεις και στις εκτιμήσεις μελλοντικών χρηματοοικονομικών επιδόσεων.

Παρόλο που η Εταιρεία πιστεύει ότι, κατά την ημερομηνία του παρόντος εγγράφου, οι προσδοκίες που αντικατοπτρίζονται στις μελλοντικές προβλέψεις είναι εύλογες, δεν μπορούμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι τα μελλοντικά αποτελέσματα, το επίπεδο δραστηριότητας, οι επιδόσεις ή τα επιτεύγματά μας θα ανταποκριθούν στις προσδοκίες αυτές. Επιπλέον, ούτε τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, οι υπάλληλοι, οι σύμβουλοι της Εταιρείας ούτε οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο αναλαμβάνει την ευθύνη για την ακρίβεια και την πληρότητα των προβλέψεων. Μετά την ημερομηνία του παρόντος, το οποίο αφορά ελεγμένα οικονομικά μεγέθη, εκτός εάν απαιτείται από το νόμο να επικαιροποιήσει τις δηλώσεις μελλοντικών προβλέψεων, η Εταιρεία δεν θα επικαιροποιήσει κατ’ ανάγκη καμία από αυτές τις δηλώσεις μελλοντικών προβλέψεων για να τις προσαρμόσει είτε στα πραγματικά αποτελέσματα είτε στις αλλαγές των προσδοκιών.


 Σχετικά με την εταιρεία Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε. 

Ο ΔΑΑ ιδρύθηκε στις 12 Ιουνίου 1996, ως πρωτοπόρος σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, αποτελώντας το πρώτο μεγάλο αεροδρόμιο που αναπτύχθηκε από μηδενική βάση με τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα. Ο ΔΑΑ είναι υπεύθυνος για την κατασκευή, συντήρηση, λειτουργία, διαχείριση και ανάπτυξη του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών σύμφωνα με τις διατάξεις της Σύμβασης Ανάπτυξης Αεροδρομίου, η οποία είναι η σύμβαση παραχώρησης που κυρώθηκε με τον Ν. 2338/1995 όπως τροποποιήθηκε με τον Ν. 4594/2019 έως τις 11 Ιουνίου 2046, και όπως τροποποιήθηκε περαιτέρω με τον Ν. 5080/2024. Μετά από 5ετή περίοδο κατασκευής και δοκιμών, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ξεκίνησε να λειτουργεί στις 28 Μαρτίου 2001 και αποτελεί τον μεγαλύτερο αεροπορικό κόμβο της Ελλάδας.

Πρόσκληση σε Τηλεδιάσκεψη για τα Οικονομικά Αποτελέσματα 1ου Εξαμήνου 2025


Η Διοίκηση της Εταιρείας «Διεθνής Αερολιμένα Αθηνών Α.Ε.» σας προσκαλεί να συμμετέχετε σε Τηλεδιάσκεψη όπου θα γίνει η παρουσίαση και συζήτηση επί των Οικονομικών Αποτελεσμάτων για το 1ο Εξάμηνο 2025.


Ημερομηνία:

Τετάρτη, 10 Σεπτεμβρίου 2025

Ώρα:

15:30 (GR)
14:30 (CEST)
13:30 (UK)
08:30 (NY)

Διάρκεια:

Η Τηλεδιάσκεψη θα διαρκέσει περίπου 60 λεπτά. Αμέσως μετά την παρουσίαση, θα έχετε την ευκαιρία να κάνετε ερωτήσεις.

Πρόσβαση μέσω τηλεφώνου:

Για να συμμετέχετε στην Τηλεδιάσκεψη, παρακαλούμε χρησιμοποιείστε τους παρακάτω αριθμούς:


Από Ελλάδα, καλέστε:         +30 213 009 6000 or +30 210 946 0800
Από Γερμανία, καλέστε:       +49 (0) 69 2222 4493

Από Ην. Βασίλειο καλέστε:   +44 (0) 800 368 1063
Από ΗΠΑ, καλέστε:             +1 516 447 5632
Από οποιαδήποτε άλλη χώρα του εξωτερικού: +44 (0) 203 059 5872

Παρακαλούμε καλέστε 5-10 λεπτά πριν την έναρξη της τηλεδιάσκεψης


Πρόσβαση μέσω διαδικτύου:

Η Τηλεδιάσκεψη θα μεταδοθεί και μέσω live webcast στο ακόλουθο link: https://87399.choruscall.eu/links/athensinternational250910.html 

Σε περίπτωση προβλημάτων στη σύνδεση παρακαλώ επικοινωνήστε: + 30 210 9460803.

Παρακολούθηση μαγνητοσκοπημένης τηλεδιάσκεψης/Ασύγχρονη παρακολούθηση τηλεδιάσκεψης:


Η διάθεση της μαγνητοσκόπησης της τηλεδιάσκεψης θα ενεργοποιηθεί την ίδια ημέρα, μία ώρα μετά το πέρας της ζωντανής μετάδοσής της και θα είναι διαθέσιμη έως τις 19 Σεπτεμβρίου 2025

Παρακαλούμε, όπως καλέσετε από ψηφιακό τηλέφωνο τον αριθμό που αντιστοιχεί στη χώρα από όπου καλείτε, με PIN CODE: 35301#:

Από Ελλάδα, καλέστε: + 30 210 946 0929

Από Ην. Βασίλειο ή οποιαδήποτε άλλη χώρα, καλέστε: + 44 (0) 203 059 5874

Η παρουσίαση θα είναι διαθέσιμη για παρακολούθηση μέσω webcast στον παραπάνω σύνδεσμο.


Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον κ. Γεώργιο Ελευθερίου, Διευθυντή Επενδυτικών Σχέσεων, Τ: +30 210 3535000, E: ir@aia.gr

 

Παράρτημα – Κατάσταση Αποτελεσμάτων Χρήσεως

(ποσά σε ευρώ)

 

30.06.2025

30.06.2024

Έσοδα από συμβάσεις με πελάτες - Αεροπορικές & Μη-αεροπορικές δραστηριότητες

294.757.462

243.921.998

Έσοδα από συμβάσεις με πελάτες - Πρόγραμμα Επέκτασης Αεροδρομίου

19.488.786

0

Λοιπά εισοδήματα

13.450.655

49.688.209

Σύνολο εσόδων και λοιπών εισοδημάτων

327.696.903

293.610.207




Λειτουργικά έξοδα



Έξοδα προσωπικού

29.819.699

27.188.432

Αμοιβές και έξοδα τρίτων

43.793.466

38.386.966

Έξοδα προβολής και διαφήμισης

3.699.740

3.016.913

Έξοδα παροχής υπηρεσιών κοινής ωφέλειας 

7.166.590

5.365.003

Ασφάλιστρα 

2.078.162

1.821.988

Αμοιβή για τη χορήγηση δικαιωμάτων - τμήμα μεταβλητής αμοιβής

24.311.860

19.812.192

Πρόγραμμα Επέκτασης του Αεροδρομίου

19.488.786

0

Λοιπά λειτουργικά έξοδα

7.526.963

7.079.540

Σύνολο λειτουργικών εξόδων

137.885.265

102.671.035




Κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων

189.811.637

190.939.172




Αποσβέσεις 

40.282.079

39.578.668




Λειτουργικά αποτελέσματα

149.529.558

151.360.504




Χρηματοοικονομικά έσοδα

(3.109.184)

(3.752.532)

Χρηματοοικονομικά κόστη

32.477.315

28.173.949

Καθαρά Χρηματοοικονομικά έξοδα

29.368.131

24.421.418




Κέρδη προ φόρων

120.161.428

126.939.086

Φόρος εισοδήματος

(28.009.658)

(29.861.633)

Κέρδη μετά από φόρους

92.151.770

97.077.454




Βασικά κέρδη ανά μετοχή

0,30

0,32


Σημείωση: Σύμφωνα με το IFRIC 12, τα έξοδα επέκτασης του αεροδρομίου λογιστικοποιούνται σύμφωνα με το μοντέλο του άυλου περιουσιακού στοιχείου. Αυτό απαιτεί από την Εταιρεία να αναγνωρίζει τα έσοδα και τα έξοδα από τις παρεχόμενες κατασκευαστικές υπηρεσίες, καθώς ο κύριος της παραχώρησης διατηρεί τον έλεγχο των περιουσιακών στοιχείων των υποδομών. Η αποτίμηση γίνεται στην εύλογη αξία, χωρίς κάποιο περιθώριο κέρδους, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει επίπτωση στην κερδοφορία. (Για περισσότερες λεπτομέρειες, ανατρέξτε στη σημείωση 2.2 των Ενδιάμεσων Οικονομικών Καταστάσεων του πρώτου εξαμήνου του 2025). 


 Παράρτημα – Καταστασης Οικονομικής Θέσης

(ποσά σε ευρώ)

ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ

30.06.2025

31.12.2024

Μη κυκλοφορούν ενεργητικό 



Ακίνητα, εγκαταστάσεις & εξοπλισμός - ιδιόκτητα

37.323.784

39.005.871

Άυλα περιουσιακά στοιχεία

1.546.533.074

1.583.031.327

Επενδύσεις στο Πρόγραμμα Επέκτασης Αεροδρομίου

42.811.417

0

Δικαιώματα χρήσης παγίων

3.102.864

3.520.627

Μακροπρόθεσμα χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία 

15.891.655

11.321.734

Έργα υπό κατασκευή

66.343.312

20.547.092

Επενδύσεις σε συνδεδεμένες επιχειρήσεις

3.245.439

3.245.439

Λοιπά στοιχεία μη κυκλοφορούντος ενεργητικού

469.173

463.800

Σύνολο μη κυκλοφορούντος ενεργητικού

1.715.720.719

1.661.135.891

Κυκλοφορούν ενεργητικό



Αποθέματα

5.856.004

5.910.503

Πελάτες 

58.678.906

22.962.095

Λοιπές βραχυπρόθεσμες απαιτήσεις

27.343.508

19.408.754

Βραχυπρόθεσμα χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία 

89.782

3.063.812

Ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα 

174.519.473

292.188.363

Σύνολο κυκλοφορούντος ενεργητικού

266.487.673

343.533.527

ΣΥΝΟΛΟ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟΥ

1.982.208.392

2.004.669.418




ΙΔΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ

30.06.2025

31.12.2024

Ίδια κεφάλαια 



Μετοχικό κεφάλαιο

309.544.087

300.000.000

Αποθεματικό υπέρ το άρτιο

75.207.406

0

Τακτικό και λοιπά αποθεματικά

86.256.573

79.919.893

Κέρδη εις νέο

96.898.396

240.606.417

Σύνολο ιδίων κεφαλαίων 

567.906.461

620.526.310

Μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις



Δάνεια

869.269.525

839.505.119

Υποχρεώσεις παροχών προσωπικού λόγω εξόδου από την υπηρεσία

9.891.528

9.820.104

Προβλέψεις

59.305.836

53.581.700

Αναβαλλόμενες φορολογικές υποχρεώσεις 

34.844.408

33.018.948

Λοιπές μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις

216.263.567

221.080.625

Μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις από μισθώσεις 

1.211.813

1.711.747

Σύνολο μακροπρόθεσμων υποχρεώσεων

1.190.786.678

1.158.718.242

Βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις



Δάνεια

69.939.967

72.758.377

Προμηθευτές και λοιπές υποχρεώσεις

100.542.398

91.201.071

Φόροι εισοδήματος πληρωτέοι

18.178.868

23.891.676

Λοιπές βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις

33.560.221

36.278.916

Βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις από μισθώσεις 

1.293.801

1.294.828

Σύνολο βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων

223.515.254

225.424.868

Σύνολο υποχρεώσεων

1.414.301.932

1.384.143.110

ΣΥΝΟΛΟ ΙΔΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ

1.982.208.392

2.004.669.418

Παράρτημα – Κατάσταση Ταμειακών Ροών


(ποσά σε ευρώ)

 

30.06.2025

30.06.2024

Λειτουργικές δραστηριότητες



Κέρδη προ φόρων

120.161.428

126.939.086

Προσαρμογές για :



Αποσβέσεις

40.282.079

39.578.668

Πρόβλεψη απομείωσης πελατών

(43.712)

56.141

Χρηματοοικονομικά έξοδα

29.368.131

24.421.418

Αύξηση/(μείωση) υποχρεώσεων παροχών προσωπικού 

71.424

213.038

Αύξηση/(μείωση) παροχών που εξαρτώνται από την τιμή της μετοχής

412.188

0

Αύξηση/(μείωση) προβλέψεων

5.055.578

3.077.601

Αύξηση/(μείωση) λοιπών απαιτήσεων /υποχρεώσεων

(7.342.177)

(7.416.643)

Ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες

187,964,938

186.869.308

Κεφάλαιο Κίνησης



(Αύξηση)/Μείωση κεφαλαίου κίνησης από αποθέματα

38.115

(352.360)

(Αύξηση)/Μείωση κεφαλαίου κίνησης από απαιτήσεις

(44.525.604)

(46.328.273)

Αύξηση/(Μείωση) κεφαλαίου κίνησης από υποχρεώσεις

6.082.931

274.699

Ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες

149.560.381

140.463.374

(Πληρωθέντες)/Εισπραχθέντες φόροι εισοδήματος

(32.454.293)

(19.903.270)

Πληρωθέντες τόκοι

(23.252.862)

(15.625.861)

Πληρωθέντα έξοδα χρηματοοικονομικών μέσων αντιστάθμισης κινδύνου

(1.883.197)

(109.174)

Καθαρές ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες

91.970.029

104.825.069

Επενδυτικές δραστηριότητες



Αγορά άυλων στοιχείων-ακινητοποιήσεων-έργων υπό κατασκευή

(70.417.142)

(13.474.103)

Αγορά άυλων στοιχείων-ακινητοποιήσεων-έργων υπό κατασκευή-προκαταβολές

(19.615.542)

1.800.904

Εισπραχθέντες τόκοι

3.122.897

3.844.847

Καθαρές ταμειακές ροές από επενδυτικές δραστηριότητες

(86.909.787)

(7.828.352)

Χρηματοοικονομικές δραστηριότητες



Μερίσματα πληρωθέντα

(151.108.298)

(229.000.000)

Αποπληρωμή τραπεζικών δανείων

(31.670.995)

(27.107.620)

Νέος δανεισμός

60.591.944

3.567.922

Πληρωμές συμβάσεων μίσθωσης 

(541.783)

(269.640)

Καθαρές ταμειακές ροές από χρηματοοικονομικές δραστηριότητες

(122.729.132)

(252.809.338)




Καθαρή αύξηση /(μείωση) στα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα 

(117.668.891)

(155.812.621)




Ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα έναρξης περιόδου 

292.188.363

306.931.710




Ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα λήξης περιόδου

174.519.473

151.119.090

Παράρτημα - Επιλεγμένοι Εναλλακτικοί Δείκτες Μέτρησης Απόδοσης 

Κατά την αξιολόγηση της επιχειρηματικής μας επίδοσης, αξιοποιούμε μια ποικιλία δεικτών μέτρησης, συμπεριλαμβανομένων των Εναλλακτικών Δεικτών Μέτρησης Απόδοσης («ΕΔΜΑ»), οι οποίοι περιλαμβάνουν ορισμένους χρηματοοικονομικούς δείκτες μέτρησης που δεν ορίζονται από τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς (ΔΠΧΑ). Η ακόλουθη ενότητα περιγράφει λεπτομερώς την εξέλιξη των εν λόγω ΕΔΜΑ.

 

Προσαρμοσμένο EBITDA και περιθώριο Προσαρμοσμένου EBITDA

Το Προσαρμοσμένο EBITDA (Adjusted EBITDA) ενσωματώνει τη αρνητική επίπτωση του σταθερού ποσού της Αμοιβής Χορήγησης Δικαιωμάτων, το οποίο ανέρχεται σε 15,0 εκατ. ευρώ ετησίως. Οι ακόλουθοι πίνακες παρουσιάζουν την εξέλιξη του Προσαρμοσμένου EBITDA και του περιθωρίου Προσαρμοσμένου EBITDA (Adjusted EBITDA margin %) τόσο για τις Αεροπορικές όσο και για τις Μη Αεροπορικές Δραστηριότητες.


Προσαρμοσμένο EBITDA 

 

 

 

 

 


1ο Εξάμηνο 2025

1ο Εξάμηνο 2024

ποσά σε εκατομμύρια

ευρώ

Αεροπορικές Δραστ/τες

Μη Αεροπορικές Δραστ/τες

Σύνολο

Αεροπορικές Δραστ/τες

Μη Αεροπορικές Δραστ/τες

Σύνολο

EBITDA

126,5 

63,3 

189,8 

133,6 

57,3 

190,9 

Αμοιβή για τη χορήγηση δικαιωμάτων – τμήμα σταθερής αμοιβής

(6,6)

(0,9)

(7,5)

(6,4)

(1,1)

(7,5)

Προσαρμοσμένο EBITDA

119,9

62,4

182,3

127,2

56,3

183,4



Περιθώριο Προσαρμοσμένου EBITDA 


1ο Εξάμηνο 2025

1ο Εξάμηνο 2024

ποσά σε εκατομμύρια ευρώ

Αεροπορικές Δραστ/τες

Μη Αεροπορικές Δραστ/τες

Σύνολο

Αεροπορικές Δραστ/τες

Μη Αεροπορικές Δραστ/τες

Σύνολο

Προσαρμοσμένο EBITDA

119,9 

62,4 

182,3 

127,2 

56,3 

183,4 

Σύνολο εσόδων και λοιπών εισοδημάτων 

230,5 

77,7 

308,2 

223,4 

70,2 

293,6 

Περιθώριο Προσαρμοσμένου EBITDA (%) 

52,0%

80,3%

59,2%

56,9%

80,1%

62,5%


Καθαρό Χρέος και Δείκτης Καθαρού Χρέους προς Προσαρμοσμένο EBITDA Τελευταίων Δώδεκα Μηνών

Το Καθαρό Χρέος ορίζεται ως το άθροισμα των δανειακών υποχρεώσεων, των δανείων και των υποχρεώσεων χρηματοδοτικής μίσθωσης, μείον τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα. 

Το Καθαρό Χρέος και ο Δείκτης Καθαρού Χρέους προς τον Προσαρμοσμένο EBITDA Τελευταίων Δώδεκα Μηνών την 30η Ιουνίου 2025 και την 31η Δεκεμβρίου 2024 ήταν ως εξής:

Δείκτης Καθαρού Χρέους προς Προσαρμοσμένο EBITDA Τελευταίων Δώδεκα Μηνών

ποσά σε εκατομμύρια ευρώ

30 Ιουνίου 2025

31 Δεκεμβρίου 2024

Συνολικές δανειακές υποχρεώσεις (βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες)

939,2 

912,3 

Συνολικές υποχρεώσεις από μισθώσεις (βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες)

2,5 

3,0 

Μείον: Ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα

(174,5)

(292,2)

Καθαρό χρέος

767,2 

623,1 

Προσαρμοσμένο EBITDA Τελευταίων Δώδεκα Μηνών

423,7 

424,8 

Καθαρό Χρέος προς Προσαρμοσμένο EBITDA Τελευταίων Δώδεκα Μηνών

1,8

1,5


Ελεύθερες Ταμειακές Ροές

Οι Ελεύθερες Ταμειακές Ροές υπολογίζονται ως το Προσαρμοσμένο EBITDA μείον την αγορά ενσώματων παγίων και άυλων περιουσιακών στοιχείων. O δείκτης αυτός παρέχει πληροφορίες σχετικά με τη ρευστότητα, τη λειτουργική αποτελεσματικότητα και τη βραχυπρόθεσμη οικονομική κατάσταση της Εταιρείας. Συγκεκριμένα, οι Ελεύθερες Ταμειακές Ροές αντικατοπτρίζουν τη ρευστότητα που απομένει μετά τον υπολογισμό των λειτουργικών δαπανών συμπεριλαμβανομένου του σταθερού ποσού της Αμοιβής Χορήγησης Δικαιωμάτων και των κεφαλαιουχικών δαπανών, αλλά πριν από την καταβολή των καθαρών τόκων, και του φόρου εισοδήματος. Το ποσοστό (%) μετατροπής των ελεύθερων ταμειακών ροών σε ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα αντιστοιχεί στη διαίρεση των Ελεύθερων Ταμειακών Ροών με το Προσαρμοσμένο EBITDA και παρουσιάζεται στον παρακάτω πίνακα:

Ελεύθερες Ταμειακές Ροές 

 

 

ποσά σε εκατομμύρια ευρώ

1ο Εξάμηνο 2025

1ο Εξάμηνο 2024

Προσαρμοσμένο EBITDA

182,3 

183,4 

Αγορά άυλων στοιχείων-ακινητοποιήσεων-έργων υπό κατασκευή

(90,0)

(11,7)

Ελεύθερες Ταμειακές Ροές

92,3 

171,8 

% μετατροπής σε ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα

50,6%

93,6%


Όπως αναμενόταν, ο δείκτης ενσωματώνει την επίδραση της προόδου των εργασιών του Προγράμματος Επέκτασης Αεροδρομίου και την αντίστοιχη αύξηση των επενδύσεων.


Share this article :

0 σχόλια:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

Καιρός σήμερα και πρόγνωση καιρού για κάθε περιοχή
 
Support by : ΑΘΛΟΔΡΟΜΟΣ Proudly powered by ΑΘΛΟΔΡΟΜΟΣ
Copyright © 2015. www.metinpena.gr - All Rights Reserved
Template Design by ΑΘΛΟΔΡΟΜΟΣ