Με λύπη παρατηρούμε ότι κάθε δύο χρόνια, και δη λίγο πριν από τις εκλογές του συλλογικού οργάνου των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΕΚ), μεμονωμένες φωνές θεωρούν σκόπιμη την ανάσυρση δηλώσεων παλαιάς συνδικαλιστικής κοπής.
Για την ορθή και ολοκληρωμένη πληροφόρηση σημειώνονται τα εξής:
1.Εκσυγχρονισμός Συστημάτων Εναέριας Κυκλοφορίας:
Η Ελλάδα υλοποιεί ένα φιλόδοξο πρόγραμμα επενδύσεων σε συστήματα αεροναυτιλίας μέσα από δεκατρία (13) κομβικά έργα εκσυγχρονισμού για την προσεχή πενταετία 2025-2029 προϋπολογισμού 313Μ€.
Από το σύνολο των 13 αυτών κομβικών έργων, τα 8 ήταν στάσιμα μόλις ένα έτος πριν και σε δικαστικές διαδικασίες που κάποιες εξ’ αυτών διήρκεσαν περισσότερο από 6 έτη. Πλέον, όλα τα έργα επανεκκινούν, συμβασιοποιούνται και εκτελούνται απρόσκοπτα, ξεπερνώντας τις αγκυλώσεις του παρελθόντος με ταχείς ρυθμούς, προκειμένου να ενισχυθούν περαιτέρω οι επιχειρησιακές δυνατότητες της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και η ασφάλεια πτήσεων. Πιο συγκεκριμένα:
- Εκσυγχρονισμός του βασικού συστήματος διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας (Data Processing System – DPS) και συστημάτων επιτήρησης (radar):
Σε ό,τι αφορά τη δυνατότητα για το δίχτυ ασφαλείας (safety net), γνωστό ως Short Term Conflict Alert (STCA), είναι διαθέσιμο σε όλες τις φάσεις της πτήσης και έχει τεθεί σε συγκεκριμένη παραμετροποίηση, προσαρμόζοντας το σύστημα σύμφωνα με τις ανάγκες κάθε φάσης της πτήσης, ενημερώνοντας εγκαίρως τους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας για πιθανή παραβίαση των ορίων διαχωρισμού. Το εν λόγω σύστημα ενισχύει την ασφάλεια των πτήσεων, και στο πλαίσιο της αναβάθμισης του κεντρικού συστήματος ελέγχου (DPS) θα ενισχυθεί έτι περαιτέρω.
Επιπλέον, η μετεγκατάσταση της Προσέγγισης () της Τερματικής Περιοχής Αθηνών έχει κατακυρωθεί στην ανάδοχο εταιρεία. Η ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ και η συμβασιοποίηση αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του πρώτου τριμήνου 2025. Με την ολοκλήρωση του έργου, θα υλοποιηθεί η μετεγκατάσταση της Προσέγγισης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, με νέο εξοπλισμό επικοινωνιών και διαστάσεις που θα καλύπτουν τις αυξανόμενες απαιτήσεις της αεροπορικής κίνησης.
- Νέα Διαγωνιστική Διαδικασία για Επιπλέον Ραντάρ Mode S
- Εγκατάσταση radar εδάφους και συστημάτων επιτήρησης:
- Υποστήριξη πλοήγησης σε δύσκολες συνθήκες ηλεκτρομαγνητικών παρεμβολών:
- Σύστημα Data Link Services (DLS):
- Συστήματα Επικοινωνίας Φωνής (VCRS) των 19 μεγαλύτερων αεροδρομίων της χώρας και των Κέντρων Ελέγχου Περιοχής Αθηνών - Μακεδονίας:
- Προμήθεια και εγκατάσταση πομποδεκτών VHF τεχνολογίας VoIP:
- Υλοποίηση του σχεδίου καθιέρωσης διαδικασιών PBN (Performance Based Navigation):
2.Υποστελέχωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας:
Η λύση για το γνωστό αυτό πρόβλημα έχει ήδη δρομολογηθεί. Με πρωτοβουλία της ΥΠΑ, και σε αγαστή συνεργασία με το ΑΣΕΠ, θεσπίστηκε το Άρθρο 62 του νέου νόμου 5149/2024, που εισάγει για πρώτη φορά την πιο σύγχρονη διαγωνιστική διαδικασία βάσει του προγράμματος FEAST του EUROCONTROL, διασφαλίζοντας ταχύτητα, ποιότητα επιλογής και αξιοπιστία.
Το πιο σημαντικό στοιχείο είναι ότι η διαδικασία αυτή δημιουργεί μια δεξαμενή επιτυχόντων, για τη συνεχή ροή νέων ΕΕΚ τα επόμενα τρία έτη, εξασφαλίζοντας την κάλυψη υφιστάμενων κενών σε οργανικές θέσεις ΕΕΚ, καθώς και μελλοντικών αναγκών λόγω αποχωρήσεων. Η πρώτη διαγωνιστική διαδικασία με αυτή τη μέθοδο (2Γ/2024) ολοκληρώθηκε ήδη στις 28 Ιανουαρίου 2025, όπου υποβλήθηκαν 1732 υποψηφιότητες.
Υπενθυμίζουμε ότι από τον Ιούλιο του 2024 η ΥΠΑ ενίσχυσε το έμψυχο δυναμικό της με είκοσι εννέα (29) ΠΕ Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας.
3.Περί ωραρίου εργασίας ελεγκτών:
- Ουδέποτε υπήρξε «μονομερής» ενέργεια της Υπηρεσίας σχετικά με το ωράριο εργασίας, ένα πυροτέχνημα που ανασύρουν κάποιοι από το παρελθόν. Αντιθέτως, μέσα από έναν ανοιχτό διάλογο, έχει γίνει αρκετές φορές η αυτονόητη σύγκριση με το ωράριο που ακολουθούν οι πλέον σύγχρονοι πάροχοι υπηρεσιών αεροναυτιλίας στον κόσμο, όπως ενδεικτικά είναι ο Οργανισμός Ασφάλειας Αεροναυτιλίας της Ευρώπης (EUROCONTROL), οι πάροχοι Αγγλίας, Γερμανίας, Καναδά, Ιταλίας, Αυστραλίας, Αμερικής, Σιγκαπούρης κ.ά., οι οποίοι λειτουργούν σε 8-ωρες βάρδιες. Το βασικό ωράριο για τους Ελεγκτές της ΥΠΑ είναι 6-ωρο, εκ του οποίου, βάσει κανονιστικών προτύπων, εργάζονται τις 4,5 ώρες περίπου.
4.Περί πειθαρχικής δίωξης μέλους της Ένωσης:
Ουδέποτε επιχείρησε η Υπηρεσία να παρουσιάσει στρεβλά την πραγματική κατάσταση που επικρατεί στην αεροπορική αγορά, με την οποία συνεργάζεται συστηματικά. Καθόσον μέλος της Ένωσης φέρεται να υπέπεσε σε πειθαρχικά παραπτώματα, ακολουθήθηκε η συνήθης διαδικασία για τη διερεύνησή τους, όπως, άλλωστε, προβλέπει για κάθε υπάλληλο ανεξαιρέτως η υπαλληλική νομοθεσία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου